Text 3 Mar The Girl with the Dragon Tattoo

I read The Girl with the Dragon Tattoo, by Stieg Larsson the day before yesterday. It was good, I liked it.

I read it in English and in my mother’s iPad. The glare was sometimes annoying, but nothing too bad.

I don’t know why (though I think a certain doctor from a certain game called Heavy Rain might have something to do with it) but the part in the torture room was so scary. Jesus.

I stayed up until something like six in the morning so that I could read until when the killer was out of the picture.

And I still slept with the door open (I’m usually very picky about even the smallest light in the room, drives my sister nuts), so that I wouldn’t be in the dark.

I’m such a chicken. And now I’m going to watch the movie. It’s one a.m. Why do I do this to myself?

Text 16 May 4 notes The Pillars of the Earth

Done.

Muito bom. Gigante. (800 páginas!) Acho que nunca me tinha importado tanto com as personagens de um livro.

(SPOILERS:)

Fiquei atónita a olhar para o livro quando a Aliena disse que ia deixar o Jack. O que é que tu estás a fazer moça?! Não podes simplesmente deixar o homem da tua vida e o pai dos teus filhos! Porquê? Não, deve haver de certeza um motivo escondido, ela tem um plano, não pode estar a falar a sério!

Mas quando o Alfred morreu dei saltinhos de alegria. Não, literalmente, mas disse, talvez demasiado alto para as duas da manhã, “Yes!” E fiz uma pequena dança da vitória. Para alguém que não chora nos filmes, nem tão pouco nos livros, isto é bastante incomum para mim. E só ter percebido as consequências da morte de Alfred, só ter parado para pensar nisso depois de Aliena e Richard estarem a salvo, é a prova disso.

(END SPOILERS)

E agora, quero ver a série. Já vi os dois primeiros episódios, mas nessa altura ainda só tinha lido o primeiro volume e como já estava a ver cenas que ainda não tinha lido, resolvi não avançar.

Cinco estrelas. Vai definitivamente para a minha lista de “A comprar só para ter uma cópia e poder ler quando quiser”. E por falar disso, ainda não fui à feira do livro. Esta situação indecente deve ser rapidamente corrigida.

Link 9 Jan 6 notes how to convert ebooks from pdf to epub»

Design crafted by Prashanth Kamalakanthan. Powered by Tumblr.